středa 10. října 2012

Templáři V / 9

9.  kapitola

A vstávali jsme fakt hodně pozdě. Byl nějakej taliánskej svátek, Amadea nemusela ordinovat, a tak jsme si docela dlouho povídali. Povídat si v posteli, to moc lidí nedělá. Většinou maj pocit, že v posteli se nejdřív odpočívá a miluje, pak už jenom marodí a umírá.
Já si vzpomínám, že se sestřičkou jsme si v posteli vyprávěli nekonečný pohádky o pejscích Hráškovi a Hrašulce. Ne… my si v posteli potmě hráli i režírovali nekonečnou pohádku o těchhle pejscích a byli tam samozřejmě tehdy i moc pro kluky oblíbený ranaři, Žižka a Kašpárek. Jo a taky sestřina parádní role Princezna! To byly časy. No a my s Amadeou jsme si to ráno sjeli něco podobnýho a pod peřinou!

Pane, víte, že se rok 2012 už krátí?
A kam že to, MUDr.?
No jako, že už brzo bude jeho konec.
Ale, MUDr. dejte pokoj, jakej konec?
No, protože už se krátí, víte?
Krátí? Ale dyť mu to ještě bude trvat nejmíň tři měsíce. Teď je tak akorát dospělej.
Dva měsíce, Kašpárku.
No, vy mě snad zkoušíte? Tak to je asi v mým věku, žejo, MUDr.? Ale to je ještě tak dlouhá doba, že já zatím můžu umřít a vy se konečně třeba vdáte! Můj kamarád z dětství, ranař Žizka, co se mnou vyhrál Velkou říjnovou revoluci…
To byl Lenin, Kašpárku.
Toho já neznám! Tam jsem byl se Žižkou, a ještě že měl tehdy aspoň to jedno voko, víte, MUDr.? Já vám přeci nebudu dohazovat nějakýho - toho - jak jste to říkala?
Lenina, Kašpárku. Josefa Visarianoviče.
To byl taky ranař jako Žižka?
Jo, voni byly dokonce dva. A jeden z nich syfilitik.
Dejte pokoj! To je nějaká extra profese, MUDr.?
Ne, extra choroba.
A vy jste ho léčila… lékařko?
Ne, já ho jenom nakazila.
Jejda, tak je to teda pravda s těma doktorama? Že voni nejdřív nemoc - tento - inseminujou? A následně pak teprv léčej? No teda, to jsou ale hlavy!
Jo jo, Kašpárku!
Ale není možná, lékařko, to bylo přeci kdysi dávno, ne? To jste ještě nemohla bejt ani malá?
Přirozeně, Kašpárku. Ale ten výraz, co jste použil, není správnej. Nakažení není inseminace.
Ješkovi voči! A co to teda je?
Inseminace znamená umělý oplodnění a obvykle se při tom myslí na zvířátka.
Jejdamane, ještě že jste MUDr.! No teda! A pak si něco myslete! Rány světa! Voni nám dobře raděj, nemudruj a makej! A já v tom inseminačním domnění prožil celičkej svůj dosavadní život.
Tomu se, Kašpárku, říká vytrvalost a někdy je to moc dobrá vlastnost.
A kdy … někdy?
Skoro furt.
Ale stejně, MUDr., jak se to jmenuje, když se to u lidí dělá jinak, než se má?
To je tak dlouhej příběh, že byste si ho stejně celej nezapamatoval. A ani by vás to kvůli těm kostrbatejm doktorskejm termínům nebavilo.
Bavilo, nebavilo. Tady se přeci jedná vo poznání, MUDr.!
Nojo, Kašpárku, to bysme tady pod tou peřinou s tou vaší chápavostí museli bejt aspoň tejden.
MUDr., tady pod tou peřinou s náma přeci nikdo třetí není. Natož nějaká ta … chápavost. Koukněte jak jsme hubený a to by se sem nanejvejš vešla jenom ta hubenejší.
Kterou to myslíte, Kašpárku?
No přeci tu její chytřejší sestru - nechápavost.
Co to melete, člověče … vo chytřejší sestře chápavosti?
MUDr., to byste měla vysvětlovat vy mně, ne? Ale já vám to řeknu, voni nejsou vlastní. Proto ten rozdíl v moudrosti.
Kašpárku, já tušila, že to takhle děsně zkomolíte.
No vidíte, jak jsem chytrej, tak jsem i prozíravej! A rychlej. A pak, že si nic nezapamatuju! Hned jak mě to nejdřív pozejtří napadne, tak se do toho pustíme.
A do čeho, člověče?
No vidíte, MUDr., ta vaše hubenejší nechápavost tu ani moc nepřekáží. Dokonce se tady srovná i s tou mou macatou dobře chápající. Takže už vám nemusím nic složitě vysvětlovat! Ale já teď zrovna přestávám mít čas se tu s váma třema povalovat.  Musím totiž se Šakti do kopců, víte? Moc to na mně cestou sem chtěla. A když mně na to, MUDr., půjčíte auto, tak si vzpomenu ještě vo něco dřív, ale tedˇjsem zapomněl na co…
No přeci na ty inseminační techniky, Kašpárku.
Dokonce, pro pána krále, každý z těch sester různě chápajících musíme dodat aspoň techniky dva, ne? Protože ty jejich vlohy jsou naprosto neúnosný, MUDr., a takovej technik se rychle vopotřebuje.
Já nemyslela techniky jako lidi, ale techniky jako způsob konání, člověče!
Pro pána krále, ženská, co to je - způsob konání? To si já vůbec neumím představit!
Víte co, člověče?
Nevím, Mudr.!
V těch kopcích se kvůli těm technikám nesmíte zabít!
Jo. A proč, MUDr.?
Já vám to pak, až bude na to nějakej delší čásek, vysvětlím.
Ale i kdybych věděl, proč se nesmím zabít, tak jak to mám tý Šakti vysvětlit, když furt pojedu jako z hnojem?
Řekni jí třeba, že sis zapomněl v Podmoklanech závodnickou helmu.
Dyť vona ví, že žádnou už dávno nemám. A že v kůlně visí jenom ta rezatá soudruha Hitlera.
Hele, Kašpárku, Šakti je ženská, tak vona to ví tupl a už nejmíň šest tejdnů!
Šest tejdnů…, šest tejdnů? Den po té, den po té? Dnes, zejtra, pozejtří? Osmej den schází nám? To bude asi nejspíš nějakej blbej zamilovanej film ze svatýho dřeva na západním pobřeží velkých policajtů...



Matěj

3 komentáře:

  1. Vážení,
    docela jsem byl zvědavej, jak zareagujete právě na tuhle kapitolu, tedy spíš forbínu. Proto jsem jí pustil samostatně, abych si trochu dopředu ověřil, jak by na Vás mohl působit závěr prvního dílu, kde je dost templářskejch informací, ale víc mejch kostrukcí, který balancujou mezi vážnem a humorem. Protože fakta jsou i když to tak někdy nevypadá i pro mně důležitý, ale humor je život. Tak mám já postavený priority. No, co se dá dělat, lakmusovej papírek nevykázal nic mezi kyselostí a zásadou a i tak to někdy v životě asi musí bejt. Popleta M

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prosím tě Matěji, jsme tu dospělí,
      tak nečekej že ti každou novou tvojí hezkou bábovičku budeme chválit znovu a znovu i když opravdu hezké jsou. To už by nebylo přirozené, ale (tobě si to odvážím říci, když tak mě zítra sprdni :-) ) už by to bylo takové pochlebování. Myslím, že Iv by mohl potvrdit, že počet přečtení určitě zdaleka neodpovídá počtům následných komentářů.
      Píšeš to snad jen kvůli chlapáckýmu poklepání po ramenou?
      Ber to tak, že tu tiše sedíme a s nadšením čekáme, co přijde. Teda alespoň já ano.
      V divadle taky nebudeš tleskat za každou ukončenou větou, i kdyby to byla ta nejlepší věta, co jsi kdy slyšel, ne? :-)
      Navíc teď byla doba s vysokými vlnami a každej se snažil udržet na palubě.
      Určitě piš dál.

      Vymazat
  2. No vidíš,
    a hned mi je líp. Popleta

    OdpovědětVymazat

Kdo je Anonymní, tedy nepřihlášen, vždy se podepsat, je to základ slušného chování. Většinou nepustím do éteru.