pátek 30. listopadu 2012

Čechy a Slováky znovu láká emigrace



Od sametové revoluce uplynulo 23 let a Češi i Slováci znovu uvažují o emigraci. Podle průzkumu společnosti GfK by každý druhý občan České a Slovenské republiky chtěl žít v zahraničí. A to především v zemích, které jsou ekonomicky vyspělé.
Jak ukazuje výzkum slovenské pobočky renomované mezinárodní sociologické agentury, zkoumající, který stát je nejatraktivnější pro život, pouze 48 procent Čechů a Slováků nazvali svou vlast. V zahraničí by chtěla žít zejména mladší generace(pozn. Iv - absence generačního aspektu národní hrdosti).
Jen 32 procent Slováků do 29 let by zůstalo žít na Slovensku a jen 28 procent mladých Čechů by si zvolilo pro život Českou republiku,“ píše se v tiskové zprávě GfK, zveřejněné v polovině listopadu. Život v cizině podle průzkumu mnohem více láká muže a lidi bez závazků.
Důvod, proč by Češi a Slováci eventuálně zvolili odchod do zahraničí, má společného jmenovatele – ekonomickou situaci. Podle společnosti GfK, lepší vyhlídky mimo domov rovněž vidí lidé pracující v soukromém sektoru a ti, kteří jsou nespokojeni s osobními příjmy.
Rozdíl mezi námi a našimi nejbližšími sousedy spočívá pouze v zemích, které by měly nahradit domovinu.
Největší část respondentů z obou zemí by shodně nejraději emigrovala do Spojených států. Čeští dotazovaní by poté do první pětky dále zařadili následující země: Německo, Rakousko, Velkou Británii a Itálii. Slováky by po USA nejvíce lákalo žít v Rakousku, Velké Británii, Německu a České republice.
Zatímco pro Slováky je ve velké míře lákavý i život v České republice, Češi by volili Slovensko jako ideální zemi pro život už méně,“ poznamenala agentura, která v Česku i na Slovensku oslovila shodně tisíc respondentů.
Tato skutečnost je spojena s životní úrovní, která je v Česku ve srovnání se Slovenskem vyšší. Země pod Tatrami se rovněž potýká s vysokou nezaměstnaností. Svou roli hraje také to, že v Česku žije mnohem více Slováků než českých občanů na Slovensku.
Je přitom zajímavé, že země, které nejčastěji zmínili respondenti v obou republikách, nejsou ani v první desítce tak zvaného Prosperity Indexu. Ten hodnotí jak ekonomickou vyspělost 142 států, ale také kvalitu života jejich občanů.
Letos se na vrcholu žebříčku umístily tři skandinávské země: Norsko, Dánsko a Švédsko. Tyto státy přitom Češi ani Slováci vůbec v průzkumu společnosti GfK nenazvali (Pozn.Iv – dáno ohlupováním mladé generace v médiích a záměrné vytváření falešného ideálu ). Spojené státy, Německo a Velká Británie se umístili na dvanácté až čtrnácté pozici.
Jen pro upřesnění Česká republika spadla oproti roku 2010 o čtyři příčky a skončila na dvacátém osmém místě. Přesto má Česko nejlepší hodnocení ze všech východoevropských zemí. Jak tvrdí index, hodnocení našeho státu obstojí i v porovnání s nejvyspělejšími zeměmi světa.
Nehledě na relativně vysoké emigrační nálady, Česko a Slovensko se vší pravděpodobností nečeká masivní vlna odchodu obyvatel do zahraničí. A to nehledě na to, jak bídná je v poslední době ekonomická situace. Obzvlášť v české kotlině.
Snění o lepším životě za kopečky nebo za oceánem je určitě příjemné. Ale ani v zahraničí není zrovna růžová. A s otevřenou náručí Čechy a Slováky nikdo nečeká.
Vždyť i v rámci Evropské unie, jejíž jsme údajně rovnoprávnými členy, byly až nedávno zrušena diskriminační pravidla zakazující pracovat „novým“ členům například v Německu, Francii nebo v samotném srdci Unie - Belgii.
Průzkum společnosti GfK spíš vypovídá o tom, že „emigrace chtiví“ Češi jsou romanticky naladění a ve Spojených státech doposud vidí zemi svobody a neomezených možností. USA však ve skutečnosti mají u sebe doma s občanskými svobodami nemalé problémy a možnosti, o kterých někteří sní, mají své hranice.
Zoufat si a doufat v lepší zítřky, které prý čekají na novodobé emigranty v zahraničí, je iluzorní. Bylo by daleko více od věci aktivněji se zajímat o to, co se děje u nás doma a ukázat nespokojenost s ekonomickou situací, která nevznikla z ničeho nic a má konkrétní viníky. Brblat u piva a snít totiž nestačí.



32 komentářů:

  1. A je to tady,nasledky moralniho hniti,vychovy a neschopnosti statni "masinerie",samozrejme ze jako "clovek" sprotrebitel,u kteryho se systemu podarilo potlacit vlastenectvi,mysleni,svedomi a zodpovednost,budu premejslet o emigraci nekam kde si budu zit relativne bez starosti,ale o tom to prece vubec neni.Na co se stvat kamsi a neudelat si dobrej zivot doma kam patrim? Nj,jenze to by chtelo pracovat,myslet,prevzit zodpovednost,stat se aktivnim a udelat si doma poradek a starat se o nej. Nic pro liny posery :-)))). Ale prima,oddeli se zrno od plev,jen at jdou,hodne stesti:-)......proud

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To Proud :
      tak ako ste to napísali mi dáva obraz o Vás, že ste v zahraničí nepracovali. Alebo sa mýlim ? Ja som bola, práca na Východnom Slovensku nie je a treba platiť pôžičky, režie, jesť, obliekať decká.
      Môj motív bol aj naučiť sa hovorovú angličtinu. Nemala som peniaze na kurz a je fakt, že sa lepšie učím za pochodu.
      Veľmi sa mi nepáči ostatná vaša veta, ste negatívny, až sarkastický. Nazvať proces odcestovania za prácou za odelenie "zrna od pliev" hraničí s fanatizmom. Prestaňte hrať futbal od televízora - a až sa niekedy "zúčastnite" pracovného procesu v zahraničí, môžeme pokecať.

      BED

      Vymazat
    2. to BED+Proud
      Myslím, že v článku šlo hlavně o to, si udělat pořádek doma, protože mladší generace je zpracována na nevšímavost. Toť vše, každý máme na věc nějaký pohled, díky svým životním zkušenostem,potřebám, tak není potřeba to hned hrotit.

      Vymazat
    3. Doufam BED,ze jsem vas nenastval,nemel jsem to v umyslu,komentar je mirne prehnanej aby byl spravne pochopenej:-).A jo,prijimam BED,podiskutujme o zahranici,zil jsem v nem od predrevoluce az do konce minulyho roku,nepretrzite,cirka 11 let v rakousku a 12 v USA :-),a protoze jsem utikal jeste komancum,mel jsem moznost srovnavat:-).Dnes tvrdim,ze se soucasnym rozumem tenkrat,bych nikam nesel! Myslim,ze jsem dost povolanej s vami ten problem rozebrat ze vsech uhlu pohledu :-).PS:ten komentar byl z vlastni zkusenosti:-),ale usmejte se prece a vezmeme to sportovne,na papire to vypada ostreji,nez je to mysleny:-),nicmene je to prozity a promysleny ;-).......proud

      Vymazat
    4. A ano lv:-),pochopil jste me dobre,ten komentar je cilenej na system,proti kterymu vystupuju kde to jde a jak to jen jde,o lidech je to jen smutek,ze se nechavaji opit rohlikem a odnaucujou se sami premejset a uzivat vlastni hlavu,tedy sedaj na lep systemu a pak neseme ruzny nasledky.Mate me prokouklyho,ale to je fajn,neschovavam svy myslenky a nejsem pesimista ani nahodou,tomu systemu to natreme ,je to jen otazka casu:-).......proud

      Vymazat
  2. Výkonný orgán (nikoliv hlavní viník) zodpovědný za toto jsou jednoznačně média. Bohužel to však není náhoda, ale úmysl.
    Nevidím nic špatného na tom, si zajet kam to hlavu táhne (pro mne moře v Egyptě), ale musím se přiznat, že tak po týdnu se již těšívám domů! Do Prahy! Do Lékárny! Do Podolí! Do pr*ele to je mi smutno! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Michale vis,media,ehm,ano,jiste,je to celej umelej vyvoj,kterej nas cilene zpracovava.Ale promin mi,ze to napisu primo.Ten system a vubec vsechno je namydlenej bez lidi,takze v konecnym dusledku je to nase vina,bohuzel,i kdyz uznavam,ze jsme sikovne manipulovany a obelhavany,na druhy strane se nebojim juknout pravde do tvare a priznat si i svoje selhani,ale dobra,vsechno ma svuj cas,z chyb se maj lidi ucit,udelal jsem jich taky dost a poucil se,jedno z pouceni je,ze nesu spoluvinu,ale to poznani na me nefunguje tak jak chce system,ze mi udela komplexy viny,ale uplne obracene,ze ostatnim ukazuju co ten system vyvadi a jakym zpusobem,a ze budoucnost si muzou vytvorit i sami,kdyz prestanou myslet zpusobem ja,ja,ja a naucej se myslet my,my,my a nam,a myslet samostatne ;-).....proud

      Vymazat
  3. Za sebe, jakožto zástupce té mladé generace, říkám, že emigrovat nikoliv a do USA už vůbec ne. Možná proto, že se mi jaksi příčí se na všechno dívat jenom z pohledu peněz a konzumního života. Přiznávám, že bych třeba uvažoval o tom jít někam do zahraničí pracovat na rok, dva a něco si tam vydělat, poznat jiné podmínky a mít srovnání... ale pak zase hezky zpátky do vlasti.

    Tím, že lidi zdrhnou, si stejně pomůžou jenom dočasně. A problém v původní zemi se sám stejně nevyřeší, s tím je třeba něco dělat. Koukal jsem na ty přednášky pana Ickeho a moc se mi líbily, jednou bych rád na nějakou šel osobně. A má pravdu v tom, co tam popisuje, a hlavně že se lidi starají jenom o to, aby přežili, a tím pádem už jim nedochází širší souvislosti, a už vůbec ne, že by se tomu konečně postavili. Ale snad to časem přijde, je velice pozitivní, že (i když je společnost z pohledu masy pořád skoro stejná) se objevuje čím dál tím víc lidí, kteří se snaží koukat na realitu jinak, než jak byli Systémem vychovaní. Jirka

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý večer, no, já sama jsem o emigraci neuvažovala ani minutu, ani když jsem byla mladá holka. Jsem tak zatvrzelá a tak se mi doma líbí, že netoužím ani po cestování. Musím se přiznat, že nějak podvědomě odmítám i cizí jazyky a moje setkání s cizinci si vychutnávám. Zdravím je dobrý den, s líbeznmým úsměvem jim česky říkám, že neumím ani blafnout anglicky . :) já vím, je to dětinské, ale zastávám názor, že se musí snažit se u nás domluvit. Když se to naučili vietnamci, tak se to může naučit i němec. . . . jsou lidi, kteří mají dobrodružnou povahu, hlavně v mládí, tak proč ne, třeba to mají za v osudě podívat se do světa:)jinak, souhlasím s Michalem i s Proudem, je to sprostá manipulace a stejně jim to je houby platný, naše ČESKOSLOVENSKO je stejně nejlepší. U nás v rodině to bylo vždy tak a moje babička říkala, že i to ho. . máme lepší než ty zatracení němčouři . . . ona zažila válku . . . iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš Ivčo pravdu, je Slovanský, tudíž přirozenější, myslím to ....

      Vymazat
  5. Jeste pro BED :-),usmivam se,ale je to smutnej dodatek.Prave proto,ze jsem zil tak dlouho v zahranici,byl pro me navrat domu opravdovej a naprosto necekanej sok! Co se tu za ten cas stalo s lidma a s republikou,prvni reakce byla,rychle pryc!!! Pak jsem si uvedomil svy kredo"Toho bohda nebude,aby ceskej kral,z boje utikal"(skoda ze jsem ho neznal a nebral vazne uz jako mladej kluk). A tak jsem doma, a dal se do boje.A chapu BED,ze lidem,ktery jsou celou dobu doma,nebo si jeli na rok,dva,tri privydelat s tim,ze jezdili domu to tak neprijde,nevnimaj ty priserny zmeny tak jako ja,proto se za tvrdsi reakce nezlobim ;-)....proud

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oukydouky, i am sorry Proude. Bola som 3 roky, aj ako volunteer. A čo som si z Anglicka doniesla ? Elementárnu slušnosť tam zachovávajú, poznanie, že keď robíš zarobíš, a chleba je všade o dvoch kôrkach a človek má 2 nohy.
      Asi som iná, ako ľudia tu na blogu lebo :
      nikdy som si nepripadala nejaká krajová /som z Moravy/, všade mi je dobre, cítim sa byť človekom, územne Európanom. Bola som 10krát v Amerike, nie robiť, rozprávať a spoznávať ľudí i Slovákov čo odišli pri prvej kríze.
      Som vandrák, element vzduch. Možno Vy Proude ste zemitý, preto cítite
      ťažobu tejto českej zemičky a reality.
      Pre mňa už tu nie je veľa vecí, čo by ma naštvali.
      Nie som v pracovnom procese, mám malý príjem, na jedlo stačí..
      Keď nepríde vojna, alebo deštrukčná apokalypsa, nie je problem.
      Aj tak sa vyvíjame ku lepšiemu...:-)
      BED

      Vymazat
    2. Jsem skorpion BED,a mozna vidite,ze se snazim na sobe pracovat,jinak uz bych skakal vzduchem misto rozumny debaty,ze se mi odporovalo:-))))))))))).A mozna jsme se teda v ameru i potkali,kdo vi,byla jste okolo Chicaga, a na chalupe "uPepy" ve wisconsinu?:-).Ale je pravda,ze aby clovek poznal lidi a zivot,potrebuje v dotycny zemi opravdu zit,dovolena k tomu neni vhodna,je to malo,nakonec zakonite a logicky,navic ho mezi sebe ani lidi "nepustej",jsou slusny,to ano,ale pod kuzi si poustej jen "svoje" lidi.Ten komentar nahore nebyl pojatej jako odejit za praci,byl pojatej jako emigrovat,navzdycky,tak jsem na nej reagoval:-).Muj nazor totiz je,ze vsichni mlady by meli udelat v zahranici zkusenost,jit do sveta,takze si zdanlive odporuju:-).Ale jen zdanlive.Kdyz jsem odchazel ja,bylo to naporad,vynucene ,s tim,ze se uz nebudu moct vratit a byl jsem nestastnej,ne z emigrace,ale z toho paleni mostu.Kdyz se to doma otocilo,spadnul mi ze srdce velikej balvan,protoze jsem vedel,ze patrim domu,ze jsem CECH! Osud tomu chtel,ze me z osobnich duvodu zdrzel venku tak dlouho.A poucil me,hodne mi dal,i hodne vzal,ale stalo to za to,jen to skolny bylo prilis vysoky.Takze jit do sveta na zkusenou,ano.Ale vratit se domu,pokud mozno:-).Ke svymu rodu,mezi svy,a bejt platnej doma,zurocit nauceny a predat.To vsechno neni samozrejme mysleny materialisticky.Ted je jeste otazka jak a komu to predam,kdyz se to tu tak zmenilo.Kdyz jsem odchazel,odchazel jsem z mista kde u lidi prevladalo srdce,prisel jsem zpatky do mista kde lidi zacli konzumovat a prestali myslet,kde jak rika Icke,prevladl zaludek,to je to,co mi doslo a znechutilo me,proto ten ton BED.Lidi misto aby zacli budovat,zacli bezohledne konzumovat,psi urvany ze retezu.Kdo uz v tom vyrostl,nevidi to,ani nemuze a neni to jeho vinou,nepoznal nic jinyho.Mozna to je ta vec,ktera me ceka a kterou delam,ukazovat co bylo a co je a davat po pravde vedet co bylo spatny,a co je spatny ted a ucit hledat zpatky cestu k srdci a k lidem,mezi lidi,k sobe navzajem,misto k povrchnimu konzumu a do otroctvi a "samoty" mezi lidma.A mozna byste se divila jak strasne bytostne se tomu lidi branej a pristupujou k tomu ne jako k pomoci,ale jako k pokusu vzit jim tu jejich kost,kterou jim hodili a oni maj za to,ze si nasli sami a stala se jejich jedinym obzorem a smyslem zivota,meritkem,a nakonec je bude ten zivot stat,kdyz vcas neprohlidnou,uz ted je stoji jejich lidsky stesti o kterym si treba myslej ze ho maj,pritom ho nikdy nepoznali,protoze to je srdecni zalezitost,ne zaludkova. Asi tak nejak bych to cejtil:-).....proud

      Vymazat
    3. To Proud :

      Dovolíte p. Iv ?, ďakujem.
      Aajajajaj, to jsem to vymňoukla.
      Už dlhšie ma pútal váš nick - proud, z postojov čo prezentujete som najprv prijala ten anglický výraz - proud - pyšný. :-/ Až neskôr mi došlo, že je aj proud - elektrina a proud ako prúdenie. Teraz po prečítaní vášho úprimného a hodnotného príspevku mi príde, že ste Prúdenie. A tak silno škorpiónsky chcete prúdiť smerom ku ľuďom, tak moc chcete dávať a akoby to bolo skôr na obtiaž. - Nebuďte sklamaný, každý je aký je, a dávať bezpodmienečne je to pravé orechové.
      Som veľmi rada, že tento blog existuje, že šéf šéfuje múdro a spravedlivo, že sú tu ľudia rozhľadení a otvorení, vážim si toho čo píšete a ďakujem. Neutekajte a prosím, nebuďte smutný, nechme brouka žít - vonku svieti Slnko...
      Mithakuye Oyasin, BED

      Vymazat
    4. to BED+Proud
      Přátelé, tušil jsem, že to bylo jen jiným úhlem pohledu každého z Vás a že se ten pohled vyjasní, vždyť už jste velké bytosti s rozhledem a nikdy ani neškodí trochu slušného zajiskření, o to více si Vy dva nyní budete rozumět. Když to píši, mám puštěny vánoční koledy a zpívá mně zde Margita z CD AVE, jelikož nastal čas Adventní, nemám na mysli křesťanství, ale naši lidskou pohodu těch, co k sobě patří, nejen rodiny, ale i lidé blízcí sobě a přesto se neviděli, ale nakonec vždy spojeni – Bože, tohle jsi chtěl!

      Vymazat
    5. Nevymnoukla,ja si zacal:-)))),nejste prvni kdo vzal prouda jako pysnyho:-),a nakonec,neskodi si vyrikat primo co a jak a vedet ktera bije:-) ,dobre jste udelala,mame jasno ;-) :-)......proud

      Vymazat
  6. Většina myšlenek už byla řečena, ale přesto bych rád ještě přispěl svým pohledem. Na dovolené už nejezdíme, nejlíp je vychutnat si přírodu v okolí, relaxovat a užívat si hřejivý pocit po dobře vykonané práci (pro sebe/svou rodinu/přátele). Výlety do známa a neznáma na krátkou dobu to ano, ale na dýl, to není nic pro mě. A už vůbec ne se někam stěhovat za prací. Nejsem přeci na tom tak špatně, abych musel opouštět svou rodnou krajinu, kde mám zapuštěny kořeny (srovnáním s jinými místy ve světě, kde jde o život doslova). Asi to bude tím, jak stárnu a dívám se na věci z pohledu člověka, který objevil pojem zodpovědnost. Nejen za sebe, ale i za celý souhrn bytostí a různých vazeb.

    Jsem naučen věci opravovat, ne je vyhodit a koupit nové.

    Na závěr ještě něco ze zápovědí boha Peruna:
    "Kto odíde zo zeme svojej do cudziny hľadajúc ľahký život, ten je zradca Roda svojho, nenájde odpustenie od svojho Rodu, lebo odvrátia sa Bohovia od neho."

    OdpovědětVymazat
  7. Petře, to bylo moc hezké, tady je naše místo, tady si můžeme všichni nejlépe rozumět, tady DOMA . Máme tak pěknou hymnu . . . země česká domov můj . . . . iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to si Ivko pustte tu pravou pisnicku ze ktery ta hymna vznikla,a celou,a vubec celej film ;-),to je teprve nadhera:-).......proud

      Vymazat
  8. Ako moze Iv podla ip adresy vidiet, som docasne anglicku. spadam do vekovej kategorie prieskumu, ale mna urcite ziadna emigacia nelaka. priama umera, cim je spolocnost viac konzumna, tym je hlupejsia zial plati. aj ked nezavinene. mam rad spolocnost mudrych ludi a preto navstevujem tento blog. Daniel

    OdpovědětVymazat
  9. Víte já si pořád myslím,že je hezky všude tam,kde jsou na sebe lidi hodný.Byla jsem akorát jednou někde v Chorvatsku a to bylo tak nějak po tý válce,co tam byla a jak jsme tak jeli uviděla jsem "současný-moderní" rodinný domek ve kterém byla díra snad od děla nebo co,no a to moře a ta krajina mohla být krásná jak chtěla,protože všude se nesl duch války,tak moc jsem se těšila domů,do klidu.Taky jsem zažila období,kdy jsme se přestěhovali z paneláku do starýho domku a protože prachy nebyly,aby se platil nájem a vedle opravoval dům,tak jsem žila mezi hliněnokamenýma zdma,koupala se v koupelně bez okna a dloubání obrovských kamenů majzlíkem jsem prokládala kojením.Plno lidí vůbec nechápalo,jak takhle může někdo žít.Hlavní totiž bylo,že ta radostná en. překryla úplně všechny potíže a taky to ted vidím,že mne jen tak něco nerozhodí a vím,že člověk si dokáže poradit se vším.Jen bych řekla,že bojovat by se nemělo s ničím ani systémem,to se pak totiž pořád jen bojuje,snad jedině změnit sám sebe a přístup k tomu všemu okolo,hm.

    OdpovědětVymazat
  10. Rikate bojovat by se nemelo :-),no je to otazka slovicek,povim to jinak,bojovat by se nemelo aby se ublizovalo.Pisete to moc dobre,tak podotknu :-)"zmenit sam sebe a a pristup k tomu vsemu okolo" je taky svym zpusobem boj,navic jeden z tech nejtezsich,neli vubec nejtezsi,ale neznam zadnej jinej,kterej by mel vetsi smysl a tolik opravdu stal za to :-),a kdyz o nem Terezko vite,protoze o nem pisete,jste na vitezny ceste,hodne stesti :-)....proud

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proude,to víš že o něm taky vím,protože jsem taky štíří potvůrka a taky jsem se tomu pěkně smála,když jsi psal Bed,že už "nevyskakuješ",to já totiž moc dobře znám :).

      Vymazat
    2. No prave terezko,nase prokleti je, ze za sobe blizky a pratele dame zivot,ale beda nasim nepratelum,prosel jsem si peknejch par maleru pro neprimereny hajeni zajmu svejch,nebo ty "stiri" skupiny:-)),berem to az prilis vazne a nezname kompromisy,snad jedine v lasce a na ty stejne ve finale doplatime.U me ,takzvanyho "dravce" ,to bylo vzdycky poradny treni ,to obrusovani hran,vsak to znas:-))))))))))).....proud

      Vymazat
    3. Proude ahoj,já Ti říkám proud dobrých změn(ale jeden čas jsi mne prudil,tím jak tlačils na pilu :)).Nevím jestli jsem "dravec"(29.10.),ale řekla bych,že štíři mají v sobě plno en. a když se to z nás začne valit na to okolí,tak oni se často leknou a to,že mi "něco" víme, ikdyž to není nikde napsáno můžou třeba považovat za vytahování,hm.Nevím co to na mne jednou přišlo,ale řekla jsem si,nebudu se zaměřovat jen na svou "štíří" skupinku,ale udělám si obrovskou skupinu dobra a lásky ve všem a tam to ted všechno valím,říkám tomu,že čaruju na dobro pro všechny a pro všechno.A když cítím přetlak v sobě,tak to vrhnu do přírody,ta to vrátí okamžitě zpět a mám hned hubu od ufa k ufu :).Jo a jsem ráda,že my dva štíři máme tykačku,ono není lehké si připustit k tělu člověka o kterém už podvědomě tušíš,že brouzdá ve stejných vodách.Ale naše silná dobrá srdce, když se propojí se stejným úmyslem,dělají pak divy :).Ještě s tím landákem,taky jsem ho měla ráda a věřila jeho úmyslům,ale s tím janečkem to prostě podělal,už ho nepodporuju,je to jeho volba...A ta láska,oje,však já moc doře to znám,co ty říkáš i to co neříkáš :).

      Vymazat
    4. Moji drazí škorpioni,:)) JÁ TO POZNALA, hlavně u Terky, skoro všechny kamarádky mám ve štíru.:)Jste moje krevní skupina a vím, že váš charakter a síla je opravdu neskonalá. Co se týká mužských. Zamilovávala jsem se do nich , ale bála jsem se , tak z toho nebylo nikdy nic, ovšem nakonec jsem do toho spadla a jednoho jsem si nakonec vzala. :)) RYBY A ŠTÍŘI PATŘÍ K SOBĚ A KDYŽ SE ZAMILUJÍ, TAK JE TO SKUTEČNĚ MIMOŘÁDNÉ. Já měla to štěstí a můj muž taky. Proto, kdo by chtěl pomlouvat štíry:) TAK BUDE MÍT CO DOČINĚNÍ SEMNOU. :))iva

      Vymazat
  11. Tak Terezko - toľkokrát som mohla ísť do Chorvatska, mali sme tam priateľov a ja nešla. Nechcem vstúpiť do miest kde je zápach boja, krvi.
    A to čo si robila vo vašom domčeku ja robím teraz tiež, už na druhom.
    Ľudia ma ľutujú, možno aj ťukajú tajne na čelo, že sa tu trápim. A vôbec nechcú počuť, že som víťaz ! Tvorím, dávam, obnovujem - oni potrebujú hotové. Ja potrebujem výzvy. I moje pobyty v zahraničí boli výzvami a dopadli dobre. Som za ne vďačná.
    A teraz som rada , kde som , "sedím na konári a dobre je mi" :-D
    Pekný deň, Bed

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vždyt jsem ti říkala,že jsme si v něčem podobné :) a taky tě mám ráda ELIZABETH!

      Vymazat
  12. Zahraničný investori
    Dovoľte aby sme sa predstavili. Sme medzinárodná korporácia, ktorá má významné postavenie v automobilovom priemysle. Do Vašej krajiny prichádzame preto, aby sme:
    Vytvorili tisíce pracovných miest.
    Preinvestovali milióny Eur.
    Podporili vzdelávanie.
    Ak nám to tu odklepne dostanete tučnú províziu, ktorú nám zafakturujete ako ekonomické poradenstvo.
    Od Vás budeme na oplátku požadovať iba:
    Daňové prázdniny na n rokov a úľavy na odvodoch do poisťovní.
    Dotáciu na vytvorenie pracovného miesta.
    Podporu predaja našej produkcie. Pre Vašu krajinu to bude jednoznačný prínos.
    Vysvetlivky:
    V našich prevádzkach je zabehnutý systém pružnej výroby, čo znamená, že počet zamestnancov stále kolíše. Keď výrobu rozširujeme urobíme veľký humbuk v médiách, ale keď po trochea pomaličky prepúšťame, tak je o tom ticho. Potrebuje predovšetkým pásových robotníkov s minimálnym vzdelaním a inteligenciou, ktorých do troch rokov zoderieme z kože.
    Naše stavebné firmy tu postavia neskutočne predražené prevádzky, ktoré v prípade náhleho odchodu z krajiny môžeme ďalej výhodne predať.
    Učňovkám a stredným školám v regióne venujeme vyradenú technológiu a pár eur .
    Firmy ovládané vplyvným politikom, dostanú od nás viaceré zákazky a za to požadujeme, že k nám nebudú chodiť bez včasného ohlásenia žiadne kontroly.
    Počas rozbiehania prevádzky (aspoň 3 roky) nemusíme platiť daň z príjmov. Ani potom Vám toho veľa nedáme, pretože poskladané autá budeme predávať svojím zahraničným pobočkám za výrobnú cenu.
    Pravidelne od vlády požadujeme dotácie a rôzne investičné stimuly, ak nám ich nechcú odklepnúť, vyhrážame sa, že presunieme výrobu inam.
    Počas hospodárskej krízy vláda miesto toho aby podporila nákup technológií využívajúcich obnoviteľné zdroje a občanom tak ušetrila výdaje za elektrickú energiu, plyn a vodu (napr. podpora výstavby vlastných studní, fotovoltaické články, veterné elektrárne pre domácnosti), vláda vyhlási akciu „šrotovné". My zarobíme, ľudia si poberú úvery, kúpia si úplne zbytočne nové auto a budú natom ešte horšie ako pred tým.

    Čítajte viac: http://dolezite.sk/Vesele_prihody_zo_zivota_zamestnancov_automobiliek_a_po_154.html#ixzz2Dow3pa8t

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. MOR HO - investora akéhosi, bed

      Vymazat
    2. tiež som pracoval vo wolsvagene ak sa to pracou da nazvať na karosarni cele dni bodovať plechy nieje čas ani napiť sa vody a na prestavku neviem kolko to už bolo asi 20minut 10von z haly a 10 nazad ak sa poponahlate da sa stihnuť vyfajčiť 2 cigarety .wolf

      Vymazat
  13. pozor na velkou británii, rozmohl se tam mafianksy system kradeni dětí ze slovenskych ale i jinych zahraanicnich rodin, kdy se udělá nějaké vymyšlené obvinění, díte roidčům seberou a dají k adopci
    jsou v tom velké peníze, obrana nulová
    na slovensku se o tom dost pise, da se to najit
    tak pozor na to, at nemate misto hezke budoucnosti oci pro plac

    OdpovědětVymazat

Kdo je Anonymní, tedy nepřihlášen, vždy se podepsat, je to základ slušného chování. Většinou nepustím do éteru.