čtvrtek 25. července 2013

Vegetariánství - reportáž psaná životem




Rozhodl jsem se po návštěvě jedné rodiny ve Švýcarsku v těchto letních krásných dnech po více než týdenním pobytu u rodiny, která nekonzumuje žádné masité pokrmy popsat můj pohled a pocity na tento způsob stravy.




Abych řekl pravdu, měl jsem tam uvnitř velké obavy, protože jsem patřil k těm, co jedí masité výrobky a můj vnitřní pocit byl velmi smíšený a plný obav, že budu strádat. Po více než týdenním pobytu u těchto lidí moje obavy byly rozmetány a mile překvapen, jak se dá plnohodnotně stravovat i bez masných výrobků, které nám tento systém stále podsouvá, aby jen a jen vydělával na naší hlouposti a tím i nechal trpět zvířata, k tomuto účelu pěstována.   
Rovněž mne dost pomohl i obraz pasoucích se krav na pastvině, která byla umístěna pod vysokým  napětím vedeního u atomové elektrárny Dukovany. Když jsem několikrát tímto místem projížděl, viděl jsem pasoucí se krávy v takovém stavu, který mně pomohl uvědomit si celý hrůzný stav toho, co nám přichází do obchodů a tedy i do našeho jídelníčku. Kravičky pasoucí se na tomto prostoru nevyzařovaly žádnou životní energii, pouze přežívání, jen šedou jejich životní energii, která značila jen smrt. V tomto prostoru VN vedení ani se nemohlo rovněž nic jiného objevit a uvědomění si, že tento systém přispívá do potravinového řetězce tímto materiálem v podobě mléka a nebo masa, mně naskočila husí kůže. 
Bylo velmi zajímavé a inspirativní pobývat v rodině, která žije  způsobem vegetariánství. Moje obavy, že budu strádat se vůbec nenaplnily, právě naopak, cítil jsem se velmi lehce a hlavně sytý, ani jednu chvíli jsem nepocítil touhu po mase, naopak pocity byly velmi lehké a žádné potíže se nevyskytly a naopak jsem již ani nepociťoval touhu po masité stravě.
Uvedená rodina používala k výrobě pokrmů jen přírodní rostlinné produkty jako jogurty, zelí, houby, brambory, soju, těstoviny a hlavně zeleninu. Mohu se přiznat, že takové pochoutky jsem ještě nikdy v životě nepozřel a navíc jsem se cítil vnitřně velmi silný a mohl svou energii plně věnovat i různým pracím tam momentálně potřebných a cítil se energeticky velmi silný. Nikdy jsem nevěřil, že by se dalo z jídelníčku odstranit masité výrobky pro plnou fyzickou funkčnost organismu, opak byl pravdou, moje energie byla na maximální míře a cítil jsem i úbytek vnitřní nervozity. Rodina si rovněž pekla i svůj chléb, který se nedal srovnat s běžným chlebem v obchodním řetězci, bylo to znát i na loudění pejska a koček, které se dožadovaly tohoto lahodného pokrmu. Nejvíce mně dostal hlívový guláš, kde jsem málem „sežral“ i ten hrnec, nebo pořádnou domácí houbovou polévku, nemluvě o různých salátech. Nebudu zde popisovat druhy jídel, každý si recepty najde, šlo mně o potvrzení na vlastní kůži o přechod na  nemasitou stravu a jak by člověk, který je zvyklý „baštit“ i masité výrobky bude reagovat na změnu. Dnes je mně úplně jasné, že utrpení hospodářských zvířat je opravdu zbytečné a vina je v plné míře na člověku a jeho hamižném systému po penězích a většina se nechá tímto systémem pohltit a tím ho i udržuje v chodu. Bylo to pro mne šokující poznání jak se dá lehce přejít na vegetariánskou stravu, aspoň u mne ano a vřele doporučuji to aspoň zkusit.
Ještě dodatek, aby nevznikl dojem, že jsem najednou vegetarián, prostě jsem to zkusil a plně mně tato strava vyhovovala bez nějakých příznaků a to jakoukoliv dobu, prostě všežravec, dle okolních tlaků se přizpůsobím, ale je pravdou, že nyní masa u mně v jídelníčku hodně ubylo a cítím se lépe.

3 komentáře:

  1. veru prejst na vegetarianstvo vyzaduje aj vnutornu silu. obdivujem ludi, co to dokazali v tomto systeme. absolvoval som tyzdenny post o surovej zelenine a ovoci a piti iba cistej vody. prve tri dni boli velmi narocne, ale potom to vystriedal vynikajuci pocit. odporucam je to hlavne psychicky trening.
    Daniel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to Daniel
      Myslím, že pro takový přechod pomáhá rovněž být velmi fyzicky aktivní, zapomenete na žaludeční pocity a snáze se s tím vyrovnáte, řekl bych, že úplně automaticky, prostě více fyzické aktivity. Děkuji Danieli za Váš osobní poznatek.

      Vymazat
  2. Pokud člověk přestane konzumovat mrtvoly,získává klid v Duši a neuvěřitelnou Sílu.Díky Vám za článek a sdílení poznání a vlastních zkušeností Iv.

    OdpovědětVymazat

Kdo je Anonymní, tedy nepřihlášen, vždy se podepsat, je to základ slušného chování. Většinou nepustím do éteru.