Tak se dnes podíváme na to, co nám pan Vondra přihrává za naše peníze pro naši armádu v NATO, dle článku :http://www.novinky.cz/domaci/246884-vondra-vypovedet-smlouvu-na-letadla-casa-by-bylo-krajnim-resenim.html
C-295 společnosti "Airbus Military", vytvořená na základě společné španělsko-indonéské vývojové řady CN.235, je univerzální transportní letoun. Firmě se stýskalo po soutěži v dopravních letounech (ETC) pro letectvo US Army.
V roce 1981, Paris Air Show, indonéská společnost a španělské CASA IPTN oznámila plány na vytvoření dopravního letadla CN.235 jako společný program "Airtech".
CN.235 byl neoblíbený u leteckých společností, ale získal vojenskou zakázku na spolehlivý dopravní letoun, který je schopen vzlétnout i na nepřipravených přistávacích plochách. Později tyto letadla byla stavěna na vojenské a polovojenské účely, pod označením CN-235.
Firma CASA (později EADS CASA, a na jaře 2009 - "Airbus Military"), vypracovala pod označením C-295 prodlouženou verzi letadla pro speciální účely, které mohou být použity jako velkokapacitní dopravní letadlo.
V roce 1997, Paris Air Show CASA oznámila dokončení vývoje C-295. Jeho trup má délku 24.45 m, o 3.05 m delší než CN-235. Maximální užitečné zatížení se zvýšilo o více než 50% (až do 9250 kg), které umožňuje nést 68 vojáků 48 výsadkářů.
C-295 se může uložit až 24 nosítek a sedm pracovníků ve zdravotnictví.
Letoun je vybaven dvěma turbovrtulovými motory Pratt & Whitney Kanada PW127G o objemu 2645 litrů. s. (1972 kW), s rotující vrtulí Hamilton Standard shestilopastnye HS0568F-5. Kabina je vybavena elektronickými informacemi o letu typem Sextant Topdeck, včetně systému řízení letu, dat a vertikální rychlostí, autopilotem a LCD obrazovkami, stejně jako systémem pro prevenci střetů ve vzduchu a alarmový systém při nebezpečné blízkosti země. Demonstrativní let se uskutečnil 28. listopadu 1997 a první sériový C-295 vzlétl 22.prosince 1998. Certifikát Federal Aviation Administration Spojené státy přijaly v prosinci 1999. V únoru 2000 dostalo španělské vojenské letectvo devět letadel, některá už v dubnu 1999.
Do konce roku 2008 dostalo rovněž španělské loďstvo 13. letadel C-295, další dvě jsou ve výrobě. Alžírsko získalo šest, Brazílie - osm, Finsko - dva, Jordánsko - dva, Polsko - 11 a Portugalsko objednalo sedm. Od 13.květen 2009 další kupující byla Česká republika, objednala oficiálně čtyři letadla.
Od firmy "Saab" byl navržen pro výrobu alternativních C-295 také tzv. systém Erieye Airborne předčasné varování a vedení AEW & C. Letoun je vybaven radarem "rámci" kapotáže, podobně jako zavedené již letouny Saab 340/2000 a EMB-145 Erieye.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Kdo je Anonymní, tedy nepřihlášen, vždy se podepsat, je to základ slušného chování. Většinou nepustím do éteru.