sobota 6. srpna 2011

VE(volná energie) – další seznamování.

Jak již víte, pracuji též na tématech týkajících se energií získávaných z jiných prostorů s interakcí s naším prostorem. Běžně užívaný termín je „volná energie“ (VE), jenže tento název velmi provokuje dnešní technokraty a přivádí je do mdlob z naučených frází a  k asociaci s perpetem mobilem. Tato asociace myšlenek je velmi špatná, protože energie nikdy nevznikne z ničeho, jenže, co když náš Vesmír není jediný Vesmír a prolíná se s jinými prostory, které jsou na sobě v harmonii velmi závislé a proudí jimi energie, které dnešní věda zatím nepozná? Bylo by velmi pošetilé, myslet si, že existují jen a jen dnes známé poznané energie, to by svědčilo jen o zakrnělosti vědy.   Jelikož se název VE ujal, i moje maličkost u tohoto názvu zůstane, i přes různé úšklebky tkzv. oficiálních vědátorů.
Tímto článkem Vás chci jen seznámit s různými aspekty pohledu na věc a hlavně různými zkouškami v reálu a ne jen v teorii. Tento článek jsem uvolnil záměrně, protože ti, co hledají samostatnost v energetice, je toto jistá mozaika pro poskládání si problematiky VE.

Na obrázku č.1 máte jedno z mnoha zkušebních zapojení pro ověření problematiky VE a její snad možné využití v budoucnu.
obr.1
 
 Zařízení bylo napájeno přes transformátor 230/110V. Možné je i napájení z autobaterie s použitím měniče 12V DC/230V AC, aby někdo náhodou nenamítal, že něco odebíráme ze sítě, jako jalový výkon a jiná bla,bla. Zařízení bylo z jistých důvodů napájeno polovičním napětím z vinutí transformátoru L2, tedy 110V AC.
Použitý motor byl asynchronní 3. fázový 380/220V o výkonu 370W, otáčky 1370/ min. jehož vinutí bylo zapojeno do hvězdy.
Měření bylo prováděno několikrát a zde jsou hodnoty:
Měření na vstupu transformátoru 220V x 0,8A = 176W
Měření na motoru dle obr.1    370V x 0,85A = 314,5W
Pokud se motor dostal do chodu rezonance(tedy i s hmotností rotoru!), při zatížení klesal proud do hodnoty 0,5A ( na vstupu do napájecího transformátoru), pod tuto hodnotu soustava vypadla z rezonance. Pokud jsem soustavu napájel přímo 230V AC, tj. bez snižovacího trafa, nebylo dosaženo efektu rezonance. Už jen tento poznatek by se dal využít na snížení spotřeby u některých zařízení, nebo i pro efektivní výrobu vodíku ?? – jen úvaha!
Z výsledků měření by bylo zajímavé použít další asynchronní motor na stejné hřídeli, jenž by pracoval ve funkci ostrovního generátoru. Záměrně zde nepíši všechny úvahy a poznání, vše má svůj čas. Na stejné hřídeli by měl v tomto případě být nainstalován motor o výkonu 300W se stejnými otáčkami, jako generátor s ostrovním režimem obr.2.
obr.2
   
Zapojení,obr.2, jsem uvolnil z mého týmu od p.Nobodyho, jehož práci a pomoc si velice vážím a touto cestou mu chci i poděkovat.Z výsledků je možné usuzovat na účinnost 1,78 = 178%. Když odečteme hodnoty vstupu od hodnoty výstupu,tak nám v tomto případě  mělo být  k dispozici 138 W navíc. Nakonec ověřeno v praxi zapojením žárovky o výkonu 100W a to v místě zapojeného voltmetru. Tuto zátěž systém v pohodě zvládl. Následovalo větší zatížení přidáním další zátěže v podobě opět žárovky 60W, tedy celková zátěž již 160W a soustava se rozpadla, to tedy odpovídá našemu jednoduchému výpočtu výkonu 138W k dispozici.
Hodnoty použitých součástek:
L1/L2 trafo se železným jádrem 230V/110V
C1 8uF/400V AC
C2 4uF/400V AC – zapínáno přes tlačítko do doby rozběhu, není zakresleno.
Závěr.
Věřím, že těchto pár poznatků někomu pomůže v osvětlení problematiky VE, nebo aspoň zamyšlení, že věci nejsou úplně tak, jak je nám zatím podáváno.Čtěte vždy  pozorně a bez předsudků, tyto stránky ať jsou vaším tajným poznáním v úzkém okruhu lidí a komu se to nelíbí, ať sem neleze ! 
Takže žádné perpetuum mobile jak mnozí arogantní fanatičtí odpůrci jiných pohledů na svět kolem nás stále jak zaseknutá jehla gramofonu opakují, nebudu je kritizovat ani polemizovat, je to dnes již  ztráta času, jen ještě mohou uškodit a v tom se velmi rádi vyžívají.
Jinak, aby náhodou někdo nevytahoval problémy s jalovinou, cos. atd. (starý osvědčený negativní argument u tohoto zařízení ), tak více o tomto tématu zde:
http://peswiki.com/index.php/Directory:Rotoverter
http://www.panaceauniversity.org/RV.pdf


19 komentářů:

  1. Zdravím.
    Provádím nějaké experimenty se setrvačníkem ve vysokých otáčkách a to mne taky dovedlo k elektromotorům a rezonanci.Co se týče asynchronního jednofázového motoru tak jeho účinnost roste s kmitočtem a to dosti významně.U typu co jsem testoval měl motor 60W,2770ot.50Hz na 400Hz jen asi 1/4 odběr proudu ale sedminásobné otáčky kolem 20000 ot.Zjistit přesně účinnost je ale problém protože zde hraje roli ještě krouticí moment který s otáčkami klesá.V rezonančním režimu při 400Hz jsem to ještě nezkoušel-nechci přijít o aparát. Co se týká té rezonance tak myslím že to není tak snadné jak to zde prezentujete.Rezonanční kapacita musí být přesně vypočítána podle dynamické indukčnosti vinutí,tj indukčnosti v chodu motoru a daném mechanickém zatížení.Pokud se bavíme o rezonanci tak elektrické.Mechanická rezonance rotoru kterou výše zmiňujete tak to je něco nového nebo překlep?
    Abrusin

    OdpovědětVymazat
  2. Nikde netvrdím že je to snadné, tvrdím, že je to možné, samozřejmě napřed teoretický výpočet nebo simulátor, výsledek je většinou stejně odlišný +- dost procent a překlep? Ne! Držím Vám palce a sobě taky, vývoj není u konce.
    Zdravím.

    OdpovědětVymazat
  3. Dá se to nějak přiblížit ta mechanická rezonance?Po elektrické stránce je to jasné.Pokud za vinutí do série připojíme rezonanční kapacitu tak se nám nám zvedne prudce odběr proudu.Proto musíme snížit napětí,záleží na motoru o polovinu i víc dokud odběr proudu nedosáhne jmenovité hodnoty jako na 240V.Tím nám naroste účinnost.Motor ale stejně něco stratí na výkonu.Neplatí zde přímá úměra.Velmi dobře má tuto problematiku zpracovanou pan inženýr Kopecký dokonce to má i patentováno.http://free-energy.webpark.cz/
    Abrusin

    OdpovědětVymazat
  4. Obvod získává hlavně při rezonanci, taktéž při mechanické rotaci při působení mag. pole....a ještě jiných. Práci ing. Ladislava Kopeckého znám velmi dobře, vážím si jeho práce, i když dost často okolím nepochopen, já osobně na rozdíl od něj si ale nic dnes již nepatentuju a raději si počkám na mé výsledky a znovu svou práci uveřejním na Netu a zdarma, od toho okamžiku uveřejnění totiž již žádná "vyčůraná" firma na tom nemůže odřít lidi a vystavuje se tím porušení zákona. Už se jednou stalo u zapojení konkrétního oscilátoru na vodík, ale jinak to neřeším, pokud je to s mírou, je to hlavně pro lidi.

    OdpovědětVymazat
  5. Pokusím se pořádně přeměřit vlastnosti motoru při vyšších kmitočtech.Taky vyzkouším jak se bude motor chovat v rezonanci.Dá se předpokládat že rezonanční efekt by při vyšších kmitočtech měl být výraznější.
    Abrusin

    OdpovědětVymazat
  6. Budu zde prezentovat výsledky naměřené na malém asynchronním jednofázovém motoru v rezonanci.Jsou zajímavé.
    Údaje ze štítku:220V,50Hz,0,6A 60W-to je asi reálný výkon na hřídeli.
    Normální provoz:U-241V I-0,73A P-175W to je příkon motoru-chod na prázdno.
    Motor jsem zapojil do zátěže kterou představoval komutátorový motorek napojený přímo na hřídel testovaného motoru.Tento pracoval jako dynamo do odporové zátěže o výkonu 10W,takže se choval jako brzda ukteré jde velmi přesně nadstavit brzdnou sílu.
    Smyslem bylo změřit rozdíl příkonu motoru v normálním provozu a v rezonanci do konstantní zátěže.
    Normální provoz:U-241V,I-0,75A,P-180W
    Rezonanční chod:U-120V,I-0,58A,P-70W
    V rezonančním chodu nám tedy klesnul příkon motoru při stejné zátěži o neuvěřitelných 62%.O nárustu účinnosti svědčí i fakt že pokud jde motor v normálním režimu naprázdno a má odmontovaný ventilátor tak asi po 5 min je horký a po delším provozu by shořel.Vrezonanci může pracovat i do zátěže a ventilátor nepotřebuje.Nutno ale podotknout že pokud je motor v rezonanci klesne poněkud jeho krouticí moment.Motor se chová úplně atypicky.Maximální odběr má při chodu naprázdno.Pokud ho zatěžujem tak jeho odběr proudu klesá podle velikosti zátěže až do momentu kdy vypadne z otáček a zastaví se.Tehdy má nejnižší odběr.
    Ještě by to chtělo rozhýbat i velké motory v rezonanci a máme vyhráno.
    Abrusin

    OdpovědětVymazat
  7. Jsem rád, že potvrzujete i mé výsledky o kterých jsem se zmiňoval v předešlých komentářích, moje zkušební zařízení má COP 1.98,pracuji již s většími výkony, kolem 400W základ, chovají se stejně jako malé watáže, ale nyní na to nějak nezbývá čas vše dát do hromady,vřelé díky za uveřejněné výsledky.

    OdpovědětVymazat
  8. Jak snižujete napájecí napěti na motoru?Trafa jsou problém a měniče vícefázové stojí majlant.
    Abrusin

    OdpovědětVymazat
  9. Na pokusnictví jsem to vyřešil použitím vinutí transformátoru, buď vinutí primár nebo sekundár v sérii, podle toho co vyhovuje a jaká je konstrukce trafa.

    OdpovědětVymazat
  10. Dokázali byste mne co by totálnímu elektroamatérovi vysvětlit jakou a jak použít zátěž (v podobě druhého motoru), aby bylo možné jí regulovat pro nastavení rezonance.
    Předpokládám, že půjde o nějaký měnitelný el. odpor napojený na vývod druhého motoru, či-li generátoru.
    Michal

    OdpovědětVymazat
  11. V rezonanci musí být jen pohonná jednotka, zátěž jen zatěžuje spotřebič.

    OdpovědětVymazat
  12. Tak jsem nějak mimoň.
    Myslel jsem, že s různou zátěží budou různé otáčky pohonné jednotky. Nato, abych pak mohl uvést pohonnou jednotku do rezonance, že je třeba zvolit tu optimální zátěž. Asi je to na mě moc. Sice patřičné intgredience už doma mám, ale nechám to v hlavě nějaký čas uležet. Třeba mi to jednou ve spánku docvakne. :-)
    Michal

    OdpovědětVymazat
  13. Každý motor je konstruován na nějaké výkony, napětí, otáčky, tyto hodnoty jsou uvedeny na štítku motoru a z těchto hodnot se musí vycházet pro rezonanci. Zátěž pro motor s rezonancí tvoří nějaký generátor o určitém výkonu, jež je schopen dodat do obvodu nějakou energii, pokud odběr obvodu za generátorem převýší hodnotu možného odběru, zatíží motor v rezonanci a ta se rozpadne, zátěž spotřebního obvodu tvoří vlastně brzdu.

    OdpovědětVymazat
  14. Jako hlavní problém v rezonanci u vyšších výkonů vidím zdrojovou část.To je napájení motorů.Trafo třífázové konstruované pro patřičný motor o výkonu např.4kW by vyšlo neúměrně draho.Frekvenční měniče které by uměly snižovat napětí jsem nenašel a pokud jsou budou taky velmi drahé.Pan Kopecký používá docela sofistikované řešení ale má to zpracováno jen na teoretické úrovni.Jediné schůdné,ne však ideální řešení by mohlo být snižování výkonu pomoci tyristorové regulace.Jednoduchá regulace se ale nedá použít protože je ovlivňována motorem a výstupní napěti co s ní leze je nedefinovatelné.-Vyzkoušeno.V úvahu by přicházely regulace řízené integrovanými obvody.
    Abrusin

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Použijte autotransformátor s pevnými odbočkami,není to kritické.Výborně takto funguje motor i bez trafa.Motor na jednofáz se takto standartně nezapojuje(není to v učebnicích !!!).Je to Teslovo zapojení.

      Vymazat
  15. No, automatické pračky mají taky pěkné řízení motorů na komutátor.

    OdpovědětVymazat
  16. Zkouším regulaci se starým MAA 436.Pokud to bude regulérně fungovat i do indukční zátěže to se pozná.Další věc je jak to pak ještě bude fungovat v rezonanci.Čím více na regulaci snižujeme napěti,tím je sinusovka více ořezaná.
    Abrusin

    OdpovědětVymazat
  17. Pak by šlo přidat do obvodu tlumivku aby to nebylo tak ořezané.

    OdpovědětVymazat
  18. každý frekvenční měnič lze nastavit tak aby snižoval napětí do motoru
    jen se musí zvolit vhodné body napětí při frekvenci
    Doc57

    OdpovědětVymazat

Kdo je Anonymní, tedy nepřihlášen, vždy se podepsat, je to základ slušného chování. Většinou nepustím do éteru.