čtvrtek 12. března 2020

Školní výuka ON LINE díky koronaviru



Paradoxně díky opatřením proti koronaviru se v ČR při uzavření škol rozběhla na některých školách, kde akceptují výdobytky revoluce 04, výuka žáků online, včetně zadávání úkolů i testů na známky. Tyto školy včetně učitelů i rodičů žáků si ani neuvědomují, jaký je toto pro mladou generaci přínos v učení i samostatnosti a spoléhání se na sebe. Žáci musí sedět u PC studovat (ne jen hrát hry) a plnit domácí úkoly a odesílat je kantorům mailem. Nemají tak ani možnost bez dozoru rodičů se flákat někde v obchodech a jiných zařízeních a do určité doby poslat vypracované úkoly. To je moderní doba, jak by vlastně měla být.
Dnešní školství vlastně podsouvá, že děti musí denně někam docházet, nebo dojíždět do tříd. Tato „docházka“ má s vědomostním, dovednostním, osobnostním rozvojem, učení samostatnosti málo společného. Dnešní školství je vlastně výroba nějakých biorobotů. 
Paradoxně díky koronaviru se vlastně nyní začíná na některých školách vytvářet model moderního školství, kde by žáci docházeli třeba jednou týdně až 14 dní na osobní zkoušky do školy a pouze ti, s průměrným až podprůměrným prospěchem by museli být ve škole každý den v týdnu, dokud se nezlepší jejich prospěch. Myslím, že toto by byla velká motivace pro žáky, řádně se učit, neopisovat o přestávkách úkoly, nemusel každý den dojíždět a nemuseli být „uvězněny“ v těchto hromadných prostorách a nešířit ani žádný z virů. To, co se teď zavedlo díky koronaviru na některých školách, tedy výuka online, tak vidím ze svého pozorování, že je to i více baví a hlavně se učí samostatnosti a co neví, si musejí vyhledat sami jinde, vidím dnes v reálu, jak to dobře funguje. 
Těmto školám patří velký dík.
Dnes ve školách dochází jen k onomu „symbolickému“ násilí, pro které vzdělávat tzv. ,,obecný lid“ znamená cpát do něho abstraktní hodnoty a ,,očišťovat“ jej od jeho autentického bytí.
  
Mezitím by měli žáci a studenti z různých vrstev společnosti dostatek času a prostoru vyřešit vlastní ( nejlépe v rodinném kruhu ) potřeby a vytvořit si základnu pro opravdu ,, stejný rozjezd“ do života, ne tuto falešnou frašku v nynějším klasickém školství. Koncepce klasických základních a středních škol by měla být dávno nahrazena ,,všeobecným středním vzděláním“ s důrazem na to, znát zprvu zákonitosti společnosti a systému, ve kterém žijeme. Místo toho stále narůstá počet oborů a předmětů parazitujících na narůstající obecné nevědomosti.
Kvůli této ,,očistě“ potom vznikají parazitické obory, protože takto ,, osvobozené“ individuum je sice formálně odpovědné samo za sebe, no reálně nevyřídí bez tzv. ,, specialistů“ ( jímž mu nezbývá než důvěřovat ) ani základní úkony spojené s životem v moderní společnosti.
Jsem rovněž rovněž zvědav, zda se v této době v mainstrému ozve nějaká i paralela s výročím obsazení ČR Hitlerem 15.3.1939   http://energieupramene.blogspot.com/2019/03/nemec-je-nemec-nikdy-jinak.html


14 komentářů:

  1. Kytarista Štěpán Rak jednou zmínil pikantnost,že na Novém Zélandě učí ve škole dle Komenského....

    OdpovědětVymazat
  2. No, "výdobytky revoluce 04"... Účastním se výuky on line, ale nejsem si úplně jistý jejím přínosem z dlouhodobého hlediska. Jistě, v momentální situaci je on line výuka přínosem, zvláště u letošních maturantů, ale zavést tento systém dlouhodobě by mohlo být dalším nechtěným příspěvkem v postupném odosobňování mezilidských vztahů, které vidíme všude. Škola není jen o vědomostech, ale také o vztazích a dialogu "tváří v tvář". On line je pravý opak - "tváří v moninor". Ve škole vidím o přestávkách půlku studentů čučet na obrazovku mobilů... Výuka pomocí webinářů, on line úkoly a známkování, bojím se, že "výroba biorobotů" je právě toto...
    Jiří M

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pan Jiři,ono sa jedna o to ze si deti najdu samostatňe informacie a naucia sa tiez samostatňe si informacie triedit.Bioroboti vznikaju naprogramovanim informaciami sluziacimi priamo k tomuto urceniu,a mimo tieto informacie nevedia potom operovat,jednat,mysliet. ..Mailo

      Vymazat
    2. Zdravím,
      cítím to podobně jako pan Jiří. Třídění informací pro dítě může ad absurdum skončit rozeznáním rozdílu chuti mezi rohlíkem a čokoládou...
      Do určitého věku je zvědavé a pak vyčůrané... Zde nastupuje mistrovské rodičovství a excellentní pedagogické vedení. CTRL C a CTRL V to v žádném případě nenahradí. Nemá jak. Stačí na týden vypnout proud. Jako krizové řešení určitě super, jako vize opravdu vzdálené budoucnosti taky. Moderně vzdělaný paka nejsou schopný rozeznat rozdíl ani v třípísmenné zkratce ARO - INT, natož domyslet důsledky z toho vyplívající... To je jen malý příklad z práce. Co se vztahů týče, jdu s Veverkou do restaurace a zatím co si spolu povídáme, ostatní čučí do mobilů. Příjemně strávený večer... My jsme ve škole tyhle moderní věcičky neměli. Tak jsme vymýšleli kraviny, jak doběhnout učitele. Jelikož nás žádný genderamatéři neučili, tak jsme se občas i řádně zapotili. Nejvyšší odměnou nebyl zoufalý pohled učitele, ale obdivné pohledy našich holek ve třídě. Pak přišel protiúder...

      Vymazat
    3. to Aresmlok
      Vypichuji jen tu nejvíce podstatnou část....... kde by žáci docházeli třeba jednou týdně až 14 dní na osobní zkoušky do školy a pouze ti, s průměrným až podprůměrným prospěchem by museli být ve škole každý den v týdnu, dokud se nezlepší jejich prospěch. Myslím, že toto by byla velká motivace pro žáky, řádně se učit,

      Vymazat
    4. "Tato „docházka“ má s vědomostním, dovednostním, osobnostním rozvojem, učení samostatnosti málo společného."...............ta veta je obrovskej omyl.Neco na tom bude Jiri,i pri vycviku sluzebnich psu a psu vubec je dulezita takzvana "socializace" jak s ostatnima psama,tak s lidma a doma ji provadime i vuci ostatnim zivejm tvorum zahrady,clovek neni vyjimkou! A to ani v pripade ze "cuci do mobilu"(za coz bych fackoval,ale je to jen muj dojem) neprestava platit,protoze je fyzicky mezi lidma,probiha nejaka interakce,chte-nechte. Presto tvrdim ze domaci vyuka me ale oslovuje taky,ovsem byl bych urcite pro kombinaci obojiho.Prave proto ze skola by nemela bejt jenom o tom co se cloveku nacpe do hlavy,skola ho pomaha spoluvytvaret a to je podle me stejne dulezity,jak ne jeste dulezitejsi,ovsem podle toho by to taky melo(protoze nevypada) vypadat............proud

      Vymazat
    5. to Proud
      Učil jsem hodně roků, ale dobrá myšlenka ja ta Vaše taky:....Presto tvrdim ze domaci vyuka me ale oslovuje taky,ovsem byl bych urcite pro kombinaci obojiho.......

      Vymazat
  3. to Jiří M
    ..........v postupném odosobňování mezilidských vztahů,...... Pokud se podíváte na mladé, komunikují stejně přes mobil a sedí jich vedle sebe deset na hřadlu a vůbec si souseda nevšímají. Tak pak u zkoušek za týden nebo 14. dnů mohou aspoň komunikovat s učitelem. Důležité je, že tak využijí čas na vzdělání a ne hypnotickým čučením na obrazovku (nepodstatné věci).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím s tezí o motivaci, ale ne „učit se doma odměnu“… Dnes jsme měli školení na MS Office 365 (výuka po netu)… Na první pohled paráda – výuka přes Skype, testování, ukládání, spoustu výhod, vše v jednom, dokonce ušetří čas na opravování, známkování. Jenže… Za návnadou momentálních výhod (pro žáky i učitele) se může skrývat dlouhodobý záměr – řízená degradace vzdělání. Na mne měli největší vliv charizmatičtí kantoři. Měl jsem kliku na pár takových. Změnili se v určité životní etapě z učitele na Vzor. Vystupování, vtipnost, slovní obraty, mimika, to jsou někdy důležitější věci než podmět a přísudek. Vzory (věřím, že pořád ještě jsou) se při výuce přes monitor bohužel nekonají. MS Office 365 jsou jen dalším střípkem v třicetiletém řízeném úpadku našeho školství. Výuka po netu prostě vede k odosobnění a z budování vztahů a získávání vzorů a modelů jednání se stává anonymní plnění povelů. Vojna. Výchova biorobotů. Byť počítačově zdatných. A bezcitných. To roboti bývají.
      Jiří M

      Vymazat
  4. Jeden ze snesitelných amerických filmu https://vk.com/video400813730_456240085 A pro zarytce,nesnášející VKONTAKTE https://uloz.to/file/HqdodKJ0Iw6Z/oddelen-2011-a-brody-drama-psychologicky-82-cz-dab-avi

    OdpovědětVymazat
  5. Totéž z jiného uhlu https://vk.com/video400813730_456239050

    OdpovědětVymazat
  6. http://dfens-cz.com/jake-to-je-ucit-cerne-studenty/

    OdpovědětVymazat
  7. když máme to výročí https://vk.com/video400813730_456239252 https://vk.com/video400813730_456239883

    OdpovědětVymazat
  8. Socializace je důležitá to dá rozum. Ale to není celé téma článku.
    Očekával jsem že se nyní rozjede domácí učení plošně v celé ČR, že začneme např. ZŠ, děti se rychleji naučí samostatnosti místo bezcílného čučení do mobilů. Je moc dobré vědět že se tak děje, díky.
    Stále častěji možno vidět partu lidí co sedí na zábradlí ale všecky hlavy sklopeny a všichni čumí do obrazovek. To je ta socializace??
    Po nesmyslné inkluzi, kdy původně žáci Zvláštních škol jsou sloučeni do ZŠ a celkově se tak brzdí rozvoj celé třídy JEDNÍM takovým, "ten ze zvláštní" se prostě víc nenaučí, když na to nemá buňky ani přítomnost asistenta nic neřeší, to mám z praxe.
    Ono jakmile se dítě naučí "jak se správně učit", jak a kde hledat, třídit informace, jak postupovat s jejich zpracováním, jde to pak samo od ruky a rodiče jistě rádi využijí dnešní korunovou přestávku a dětem ledacos vysvětlí.
    Díky pane autore, souhlasím a všichni rodičové, pojďme to změnit.
    "Dnešní školství je vlastně výroba nějakých biorobotů." nojo a těch už tu běhá dost.

    OdpovědětVymazat

Kdo je Anonymní, tedy nepřihlášen, vždy se podepsat, je to základ slušného chování. Většinou nepustím do éteru.